O tym, że strona internetowa jest nieodzownym elementem funkcjonowania każdej firmy nie trzeba już nikogo przekonywać. Obecnie jednak strony internetowej nie wystarczy już tylko mieć – powinna ona również spełniać określone cele informacyjne, wizerunkowe, a także sprzedażowe. Jak zatem sprawić, by strona www pomagała firmie pozyskiwać nowych klientów? Oto 5 przydatnych wskazówek!
1. Strona internetowa – miejsce najważniejszych informacji
Jeśli strona internetowa ma być narzędziem pozyskiwania nowych klientów, potencjalny klient musi znaleźć na niej wszystkie potrzebne informacje. Pełną ofertę firmy, zakres usług, ceny, mile widziane są informacje o kluczowych pracownikach oraz zrealizowanych wcześniej projektach. Gdy po wejściu na stronę użytkownik nie uzyska potrzebnych mu informacji, z dużym prawdopodobieństwem nie skorzysta z oferty firmy. Będzie szukał dalej.
2. Narzędzia kontaktowe
Obowiązkowa na stronie internetowej każdego przedsiębiorstwa jest zakładka kontaktowa. Z adresem, numerem telefonu, mailem, mapką Google przedstawiającą trasę dojazdu do firmy. Oczywiście narzędzi kontaktowych możliwych do umieszczenia na stronie jest znacznie więcej. Można pokusić się o stworzenie na konkretnych podstronach formularzy kontaktowych albo instalację oprogramowania ułatwiającego kontakt w postaci np. live chata.
3. Budowa zaufania
Po wejściu na stronę internetową użytkownik powinien wykonać oczekiwaną przez firmę czynność. Skontaktować się z nią lub zostawić swoje dane kontaktowe, dokonać zakupu towaru albo usługi itp. Aby to zrobić użytkownik musi jednak obdarzyć stronę (a w domyśle – firmę) zaufaniem, czyli zaufać marce, informacjom na stronie oraz samej ofercie. Dlatego ważnym elementem witryny są tzw. social proof, a więc dowody wiarygodności firmy, jej doświadczenia, jakości jej produktów. Mogą to być np. opinie klientów, informacje o otrzymanych certyfikatach i nagrodach, logotypy współpracujących firm, referencje klientów, warte opublikowania liczby (np. lata istnienia na rynku, liczba zrealizowanych projektów, liczba przeprowadzonych transakcji).
4. Treść
Bardzo ważnym elementem wpływającym na skuteczność strony internetowej w pozyskiwaniu nowych klientów jest znajdująca się na niej treść – musi być tworzona z myślą o użytkownikach, nawet jeśli firma zajmuje się niszową, skomplikowaną działalnością. W tworzeniu treści na stronę konieczne jest sięganie po tzw. język korzyści, czyli przedstawianie użytkownikowi co zyska jeśli zdecyduje się na zakup towaru/usługi, dlaczego jest mu to potrzebne, jakie korzyści z tego płyną.
5. Strona internetowa – aspekty techniczne
Skuteczność strony internetowej w dużej mierze zależy także od aspektów technicznych. Zalicza się do nich m.in. przejrzysty, czytelny wygląd witryny, jej responsywność (czyli automatyczne dostosowywanie się do wielkości ekranu) oraz szybkość ładowania. Nie można również zapominać o pozycjonowaniu, czyli działaniach mających na celu wypromowanie strony w wynikach wyszukiwania. Strona nie będzie skutecznym narzędziem pozyskiwania nowych klientów jeśli ci nie będą mogli jej znaleźć w sieci.
To oczywiście tylko kilka ogólnych aspektów tworzenia skutecznych biznesowo stron internetowych – każda branża wymaga bowiem innego podejścia. W agencji MEL specjalizujemy się w tworzeniu stron internetowych dopasowanych do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Potrzebujesz takiej pomocy? Skontaktuj się z nami -> https://melx.pl/#contact