Marketing w Internecie – na jakie formy komunikacji z klientem warto postawić?

14 marca 2023

Marketing w Internecie to szereg działań mających na celu promowanie firmy w sieci. Rozwój nowoczesnych technologii, szeroki dostęp do Internetu i coraz to nowe narzędzia dostępne w sieci pozwalają wdrażać skuteczne strategie. Dzięki nim można docierać do nowych grup odbiorców, budować swój pozytywny wizerunek, poprawiać wskaźniki sprzedaży i pozyskiwać nowych klientów. Jakie konkretnie narzędzia i formy komunikacji warto wykorzystywać w działaniach marketingowych w sieci?

Marketing internetowy – czym jest? 

Na początku warto uświadomić sobie, że marketing internetowy to pojęcie bardzo pojemne. Obejmuje ono przeróżne działania, kanały i narzędzia komunikacyjne, reklamowe, społecznościowe oraz wiele innych. Dobór odpowiednich form działań marketingowych w sieci zależy od różnych czynników. Zaliczają się do nich m.in. profil działalności firmy, obszar jej działania oraz oczekiwane rezultaty. Kilka narzędzi komunikacyjnych sprawdza się jednak w każdym przypadku.

Narzędzia komunikacyjne – jakie warto wybrać? 

  • Strona internetowa

Strona internetowa jest tak naprawdę niezbędna każdej współczesnej firmie i to z różnych powodów. Pozwala ona prezentować profil działalności przedsiębiorstwa, za jej pośrednictwem można prowadzić sprzedaż towarów/usług, buduje ona pozytywny, wiarygodny wizerunek w sieci. Ważne jest to, że strona www to jedno z niewielu narzędzi komunikacji, które firma może w 100% kontrolować. 

Oczywiście warto mieć świadomość, że stworzenie strony internetowej to jedno, a sprawienie, by klienci zaczęli na nią wchodzić, zupełnie co innego.  

Obok głównej strony internetowej firmy, ważnym narzędziem komunikacji z klientami jest landing page. Jest to strona stworzona na potrzeby prowadzonej w danej chwili kampanii reklamowej. Przechodzi się na nią po kliknięciu w link z maila, z reklamy Google AdWords albo z posta na portalach społecznościowych. Jest to prosta, czytelna, szybko ładująca się strona. Jej celem jest określone CTA (call to action) – np. zostawienie przez klienta danych kontaktowych albo zakup produktu/usługi.

  • Wizytówka Google

W przekazywaniu klientom podstawowych informacji – o adresie firmy, godzinach pracy czy danych kontaktowych – bardzo przydatna jest wizytówka Google. Jest to profil przedsiębiorstwa wyświetlający się internautom w wyszukiwarce oraz na mapach Google’a. Jest to narzędzie bezpłatne, szeroko dostępne, stanowi ważny element działań SEO, buduje wiarygodność i zaufanie wśród potencjalnych klientów. Więcej o wizytówce Google pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów na naszym blogu.

  • Content marketing

Współcześni klienci są w wielu przypadkach mocno przesyceni treściami reklamowymi, które atakują ich z każdej strony. Zamiast poprzez tradycyjną reklamę warto więc komunikować się z odbiorcami poprzez tworzenie wartościowych treści. Posiadają one co prawda wydźwięk marketingowy, ale o wiele bardziej subtelny niż reklama. Przykładami wartościowego, dobrze odbieranego przez klientów content marketingu są m.in. prowadzone na stronach internetowych firmowe blogi z tekstami poradnikowymi i eksperckimi, materiały video albo e-booki. Komunikacja z klientami poprzez dostarczanie im wysokiej jakości treści buduje zaufanie, pozwala zwiększać świadomość marki i… pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej.

Jakie inne narzędzia warto wykorzystać? 

  • E-mail marketing

E-mail marketing to komunikacja z użytkownikami Internetu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wbrew stereotypowym opiniom, newslettery nie są narzędziem ani przestarzałym, ani nieskutecznym. Ważne jest po prostu to, umiejętnie je zaprojektować, nasycić wartościową treścią, sprawić, by były dla odbiorcy atrakcyjne i interesujące. Odpowiednio zaplanowania kampania mailingowa pozwala podtrzymywać relacje z klientami, budować ich lojalność, a dzięki temu – zwiększać sprzedaż i poprawiać zyski.

  • Social media

Omawiając formy komunikacji z klientem w Internecie nie można nie wspomnieć o mediach społecznościowych, czyli m.in. Facebooku, Twitterze, YouTube, Instagramie oraz Tik-Toku. Są one świetnym kanałem komunikowania się z otoczeniem, wchodzenia w interakcje z użytkownikami poszczególnych serwisów, budowania zaangażowanej społeczności odbiorców. Oczywiście warto pamiętać, że nie każda firma musi być aktywna w każdym serwisie social media – wcześniej należy dowiedzieć się, z jakiej platformy korzysta grupa docelowa danego przedsiębiorstwa. Pod kątem funkcjonalności i specyfiki każdego serwisu trzeba dobierać też publikowane tam treści.

W ramach marketingu internetowego można oczywiście wykorzystywać także inne kanały i narzędzia komunikacji. Dobór tych odpowiednich powinien być uwarunkowany m.in. profilem działalności firmy oraz celami, jakie chce osiągnąć – w opracowaniu i zrealizowaniu dopasowanej do potrzeb strategii marketingowej w Internecie pomożemy w naszej agencji mel. Skontaktuj się z nami -> https://melx.pl/kontakt/.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie AdobeStock_410984936-1024x426.jpeg

Czujesz, że potrzebujesz zmian w obszarze
e-marketingu?

Skontaktuj się z nami! Oddzwonimy do Ciebie i szczegółowo omówimy plan działań!
Możesz napisać do nas za pomocą Social Media.

Napisz na Messanger