Insta Reels – pod nazwą Cenas – miały swoją premierę w Brazylii pod koniec 2019 r. Wśród tamtejszych użytkowników Instagrama okazały się strzałem w dziesiątkę. Po kilku miesiącach testów funkcjonalność udostępniono m.in. w USA, Niemczech, we Francji i w Indiach. Od października 2021 r. tzw. rolki dostępne są także w Polsce.
Rolki na Instagramie – jak to działa?
Rolka na Instagramie to nagrywane i edytowane przez aparat Instagrama krótkie, maksymalnie 60-sekundowe filmiki. Można do nich dodać znajdujące się w bazie efekty i muzykę albo własny, oryginalny dźwięk. Fani social mediów nie bez słuszności dopatrują się podobieństw rolek do Tik-Toka. Twórcy rolek z pewnością chcieli stworzyć w ten sposób konkurencję dla filmików tik-tokowych, popularnych zwłaszcza wśród młodych użytkowników sociali. Zasadnicza różnica jest jednak taka, że filmy na Tik-Toku mogą mieć nawet 3 minuty. Z kolei rolki można tworzyć i udostępniać jedynie z urządzenia mobilnego.
Instagram Reels a InstaStories – czym się różnią?
W pierwszej chwili rolki na Instagramie mogą wydawać się podobne do innej obecnej od dawna w serwisie funkcjonalności, czyli InstaStories. Różnice między tymi dwoma kanałami komunikacji są jednak zasadnicze.
- Stories przeznaczone są tylko dla followersów, którzy obserwują dany profil na Instagramie lub po prostu na niego wejdą (jeśli właściciel profilu ma zaznaczoną taką opcję w ustawieniach). Z kolei rolki oglądać może każdy użytkownik serwisu – dzięki temu można docierać z nimi do szerszej grupy odbiorców.
- Na Stories publikować można zdjęcia, grafiki albo video, Reels to kanał komunikacji przeznaczony do publikowania wyłącznie treści video.
- Film na Stories może trwać maksymalnie 15 sekund (inaczej jest automatycznie ucinany), rolka – jak już wspomniano – nawet do 60 sekund.
- Treści publikowane w ramach Stories znikają z Instagrama po upływie 24 godzin. Można je przenieść do grupy wyróżnionych i dzięki temu zachować. Filmy w Instagram Reels nie znikają i mogą być odtwarzane bez limitów.
- Komentarze i lajki zostawione na InstaStories są widoczne jedynie dla twórców relacji. Z kolei na Reels wszystkie interakcje i komentarze są publiczne.
Rolka na Instagramie – nowe narzędzie komunikacji z klientami
Nie od dziś wiadomo, że formaty video to skuteczne narzędzie do promowania marki, zwiększania jej świadomości, komunikacji z klientami, a nawet zwiększania sprzedaży. Dzięki funkcjonalnościom w rodzaju Instagram Reels można je tworzyć szybciej, łatwiej i bez ogromnych nakładów finansowych. Bardziej niż techniczne szczegóły liczy się tu bowiem pomysł, przede wszystkim świeży, kreatywny i przyciągający uwagę. Obecne na Instagramie firmy poprzez regularną publikację rolek – edukacyjnych, społecznych, zabawnych (zależnie od profilu działalności) – mogą budować pozytywne wrażenia wśród odbiorców. Nakłaniać do konkretnych decyzji zakupowych albo docierać do nowych użytkowników.
Chcesz zbudować swoją markę na Instagramie? Interesuje Cię promocja Twojej firmy poprzez Instagram Reels oraz inne funkcjonalności Instagrama? Skontaktuj się z nami! Przygotujemy strategię działania dopasowaną do Twoich indywidualnych potrzeb -> https://melx.pl/#contact.
Chcesz dokładnie zobaczyć jak pracujemy? Wpadnij tutaj -> klik